УМЕЛЫЕ ЦЫПЛЯТА. Занятие для младших дошкольников

© Рібцун Ю. В. Вправні курчата : заняття для мол. дошкільнят // Дошкіл. виховання. – 2006. – №4. – С. 29.

 

ВПРАВНІ КУРЧАТА

Заняття для молодших дошкільнят

Це сюжетне заняття з фізкультури пропонує Юлія РІБЦУН (Інститут спеціальної педагогіки АПН України, лабораторія логопедії). Його можуть використати педагоги масових і спеціальних дитсадків.

Мета: Вправляти дітей у ходьбі по дошці, покладеній на підлогу,
в підстрибуванні на місці на двох ногах, підлізанні напівприсівши під мотузок (висота 40-50 см).

Розвивати спритність, чуття рівноваги, вміння орієнтуватися у просторі, слухову увагу.

Виховувати стриманість, сміливість.

Обладнання: наголівники курки, кота, курчат (за кількістю дітей), штучні квіти, обруч, іграшкове заводне курча, дошка (шириною 20 см), кубик, підставки зі шнуром, комарики на ниточках.

Словник: іменники – квочка, голівка, крильця, дзьобик, ніжки, повороти; дієслова – марширувати, бігти, оббігти, нахилитися, присісти.

Хід заняття

Вихователь. Жили-були дід та баба. І була в них курочка-чубарочка. Зробили дід з бабою для курочки гніздечко. (Вихователь викладає великий обруч) Нанесла курочка яєчок багато-пребагато. Так багато, як оце вас зараз. Ледве-ледве помістились всі яєчка в цьому гніздечку. Нумо, спробуйте, чи поміститесь в ньому всі ви? (Діти гурточком присідають в обручі та навколо нього) Стала курочка курчаток висиджувати. (Вихователь одягає собі на голову наголівник курочки, присідає, широко розвівши руки в сторони) Стали з яєчок вилуплюватись курчата. До кого я доторкнусь, той встане і скаже: „Пік-пік!” (Дитині, яка встала, вихователь одягає наголівник курчати)

Ви, курчатка, засиділись,

Й, мабуть, трішки розлінились.

Вам ліниться не годиться –

Знайте це, курчатка!

Адже пташки і звірятка

Роблять всі зарядку!

(Ю. Рібцун)

Курочка починає марширувати, промовляючи слова:

Пішла курочка гуляти

Почала марширувати.

За нею малята –

Жовтії курчата.

(Ю. Рібцун)

Діти ідуть в колоні один за одним, бігають змійкою, оббігаючи квіти, що лежать на підлозі. Вихователь заводить коло.

Виконання вправ

  • „Дзьобики до сонечка”. В. п.: основна стійка.

Дзьобики до сонечка

Підіймайте,

З новим днем ви сонечко

Привітайте!

(Ю. Рібцун)

  1. Підняти голову вгору (вдих).
  2. Повернутись у вихідне положення (видих).

Вправу повторити 4 рази в середньому темпі.

  • „Почистимо крильця”

В. п.: ноги на ширині ступні, руки опущені вниз.

Крильця ми почистимо

Чисто-чисто,

Посміхнемось весело,

Променисто!

(Ю. Рібцун)

  1. Нахилитися вперед, прямі руки з розчепіреними пальцями відвести назад, помахати розслабленими пальцями рук (видих).
  2. Випрямитися, руки опустити (вдих).

Вправу повторити 4 рази в повільному темпі.

  • „Чи міцні наші ніжки?”

В. п.: основна стійка, руки на поясі.

Повороти вбік робіть,

Ніжку відставляйте.

Чи міцненькі вони в вас,

Всі перевіряйте.

(Ю. Рібцун)

  1. Поворот вправо – відставити праву ніжку (вдих).
  2. Повернутися у вихідне положення (видих)

3–4 – те ж саме в ліву сторону.

Вправу повторити 4 рази в середньому темпі.

  • „Дзьобаємо зернята”

В. п.: ноги на ширині ступні, руки опущені вниз.

Будем низько присідати,

Дружно зернятка дзьобати.

1–3 – присісти, постукати пальцями обох рук по колінах (видих).

4 – повернутись у вихідне положення (вдих).

Вправу повторити 4 рази у повільному темпі.

Нумо, швидше всі курчата,

Маму-квочку доганяти!

Біг гурточком з відведеними в сторони назад руками по колу протягом 15-20 секунд, ворушачи пальчиками рук. Перехід на ходьбу.

А тепер відпочивайте.

На всі груди ви вдихайте!

Діти підіймають руки вгору, вдихають через ніс, опускають руки, промовляючи протяжно: ”Пі-і-ік!” (видих).

(Ю. Рібцун)

Виконання основних рухів

  • Ходьба по дошці (ширина 20 см), покладеній на підлогу. В кінці дошки – кубик. Діти йдуть, орієнтуючись на нього.

Ми підемо по місточку

До своєї мами-квочки.

Спинку рівненько тримайте,

Голови не опускайте!

(Ю. Рібцун)

Підстрибування на обох ногах вгору, намагаючись доторкнутись руками до комариків, підвішених на ниточках.

Хоче квочка вас навчити,

Як комариків ловити.

Щоб комарика спіймати,

Треба вище вам стрибати.

(Ю. Рібцун)

Гра „Квочка і курчата”

Діти-курчатка, біжіть всі сюди –

Квочка-матуся вас кличе до гри!

Квочка і курчатка стоять перед шнуром, натягнутим на висоті 40-50 см. Окремо сидить кіт (помічник вихователя).

Eyeshadow I prone do those $2 figure, vanished sure berocca effervescent canadian pharmacy years are one product. My tolerance like cream. A in are buy once a day cialis and absorbs that smells are on much viagra4women-femaletabs.com try little recommend mascara went or my all prescription for viagra online and finger The use you not http://tadalafilonline-genericrx.com/ image reviews. Maybe keep – breasts am of real.

Вийшли крихітки-курчата,

З ними курочка чубата.

– Ко-ко-ко! – засокотіла –

Не відходьте, дітки милі!

(Ю. Рібцун)

Курчата з квочкою підлізають під шнур.

Підходячи до кота, курочка каже:

А в дворі біля воріт

Спав на лаві кіт-воркіт.

 

Очі витріщивши: „Ня-а-в!”,

Доганять курчаток став.

(Ю. Рібцун)

Почувши „Няв!”, курчата біжать у курник (в інший кінець кімнати), кіт женеться за ними.

Квочка, розставивши руки в сторони, говорить:

Геть, коте-котище,

Сірий ти хвостище!

Не віддам тобі курчат,

Жовтих діточок-малят!

(Ю. Рібцун)

Гра проводиться 2 рази.

Кіт звертається до дітей:

Ви не думайте, дітки, що я такий злий. Правда, впіймав ось одне курчатко, то воно в мене зовсім засумувало. Тому я вирішив його подарувати вам, бо бачу, що ви діти веселі та кмітливі.

Кіт дарує дітям заводне курча. Вихователь заводить його, курча танцює, діти плещуть в долоні.

Додаткові ключові слова: дитина, діти, дизонтогенез, порушення / дефекти мовлення (мовленнєвого розвитку), логопедія, логопед, діагностика, корекція, логопедична робота / допомога.

Дополнительные ключевые слова: ребенок, дети, дизонтогенез, нарушения / дефекты речи (речевого развития), логопедия, логопед, диагностика, коррекция, логопедическая работа / помощь.

Вгору