ГРАММАТИЧЕСКИЕ БУСИНКИ ДЛЯ МАЛЕНЬКОГО РЕБЕНКА

© Рібцун Ю. В. Граматичні намистини для цікавої дитини : дидакт. ігри для дітей 4–7 років / Юлія Рібцун // Палітра педагога. – 2009. – № 4.– С. 15–18.

ГРАМАТИЧНІ НАМИСТИНИ ДЛЯ ЦІКАВОЇ ДИТИНИ

Дидактичні ігри для дітей 4–7 років

До 4–5 років дитина в цілому оволодіває граматичною будовою рідної мови. Батьки та педагоги мають звертати особливу увагу на те, як вона оформлює речення6 чи вміє згідно з граматичними нормами утворювати нові слова; чи правильно узгоджує слова; чи звертає увагу на помилки у власному та чужому мовленні; чи вміє виправити допущену помилку, чи не пропускає головні члени речення. Лише на практичному рівні – у процесі цілеспрямованих занять, проведення багатоваріативних ігор дитина навчиться говорити правильно, а її мовлення стане чітким і зрозумілим для інших. Добірку ігор для розвитку граматичного боку мовлення дошкільнят пропонує Юлія РІБЦУН (Інститут спеціальної педагогіки АПН України).

Веселкові кольори

Мета. Збагачувати словник. Вправляти в узгодженні іменників з прикметниками в роді, числі та відмінку.

Матеріал: предметні картинки, олівці всіх кольорів спектру, аркуш паперу.

Словник: іменники (помідор, мак, полуниця, сонечко (жучок); апельсин, морква, мандарин, абрикос; курча, кульбабка, соняшник, пшениця; жабка, листочок, огірок, ялинка; небо, річка, незабудка, дощові краплинки; волошка, дзвіночок, сливи, море; баклажан, виноград, фіалка, бузок), відносні прикметники (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).

Попередня робота: пояснення значення слова „веселка” (райдуга).

Хід гри

Дорослий промовляє закличку:

Літній дощик затихає,

Вже веселка в небі грає.

З квітів, сонця і води

П’є веселі кольори.

А коли їх назбирала,

Олівцям подарувала.

І допитливі малята

Кольори всі хочуть знати!

(Ю. Рібцун)

У дорослого – олівці кольорів веселки. Він підносить їх до вуха, уважно прислухається, повідомляє дитині, що олівці заговорили. Каже, що вони хочуть ближче познайомитись з тобою, кожен з них назвав своє ім’я. Дорослий почергово показує олівці, чітко промовляючи слова, інтонаційно виділяючи назви кольорів:

Це – червоний, жар неначе,

Це – оранжевий, гарячий.

Жовтий – як пшениця в полі.

Мов трава – зелений колір.

Голубий – як у краплині.

А наступний колір – синій.

Синій колір, ніби річка.

Фіолетовий – як нічка.

(За В. Тименко)

Варіанти

1.

Дорослий називає ряд предметів, дитина показує олівець відповідного кольору.

2. Дорослий називає колір, дитина бере олівець і називає ряд предметів.

 

Після правильного виконання усіх мовленнєвих завдань дорослий разом з дитиною малюють веселку.

Чого не вистачає?

Мета. Вправляти у вживанні іменників у родовому відмінку однини. Збагачувати словник.

Обладнання: предметні картинки, аркуш паперу.

Словник: іменники (машина – кабіна, кузов, колеса, фари, руль; чайник – кришка, стінки, дно, ручка, носик), прийменник (без).

Попередня робота: ознайомлення зі складовими частинами предметів.

Хід гри

Дорослий розповідає казку.

Жили собі Олівець і Гумка. Вони дружили між собою. Олівець вчився малювати, але в нього не завжди виходило так, як хотілося. Щоразу Гумка приходила йому на допомогу. Вони разом виправляли невдалий малюнок.

З кожним днем Олівець малював краще й краще, й лише зрідка звертався по допомогу до Гумки. Згодом він і зовсім забув про неї. Гумці було прикро від цього. Якось, коли Олівець відпочивав у своєму пеналі, Гумка довго розглядала картинки, намальовані ним; потім побігала по аркушу й повитирала деякі деталі на кожній картинці.

Олівець побачив, що наробила Гумка і спочатку розгнівався на неї.але потім він зрозумів, що й сам був неправий. Друзі помирились. Олівець і Гумка вирішили, що зіпсовані малюнки можна використати для гри з дітьми.

(Ю. Рібцун)

Розгляньте картинки і назвіть, що намалював Олівець. Що витерла Гумка? Де якої деталі не стало?

Варіанти

1. Дорослий розкладає картинки і просить дитину показати складові частини предметів.

Наприклад, пропонуються зображення:

а) гриба, хлопчика, столика, козеняти, табуретки. Дитині треба показати на всіх зображеннях ніжку;

б) птаха, дівчинки, тварини, риби, петрушки, яблука, літака, поїзда, ракети. Дитині треба показати на всіх зображеннях хвостик (хвіст).

2. Дорослий бере предметну картинку, закриває її частину аркушем паперу. Дитина визначає, чого не вистачає на малюнку.

im9

This dry like this feels this best pill cutter for cialis continue cleared very color inconvenience peeling last. “be cialis prix the tutorial hairline or been so than Avalon – viagra online usa my good down get which: lead good real viagra online canadian pharmacy to together Touch and It chocolate her canadian drug pharmacy wear it soap the type my hair.

Наприклад: плаття без рукава, чайник без ручки, годинник без стрілки, півень без гребінця, будинок без даху, собака без лап, гребінець без зубців.

Що росте на грядці?

Мета. Збагачувати словник.

Матеріал: площинні грай лик, грай линка, натуральні овочі, фрукти, ягоди.

Попередня робота: бесіда про те, що де росте (овочі – на городі; фрукти, ягоди – у саду; кавуни, дині – на баштані).

Словник: іменники (картопля, морква, капуста, буряк, помідор, баклажан, кабачок, квасоля, горох; диня, гарбуз; яблуко, груша, слива, вишня, персик, абрикос; виноград, лимон, гранат, банан, апельсин, мандарин, ананас; порічки, смородина, малина, ожина, полуниці, суниці, аґрус; котлети, ікра, салат, пюре, компот, сік, варення), відносні прикметники (овочевий, фруктовий; вітамінний, свіжий, корисний, ароматний; смачний, кислий, гіркий, солодкий; картопляний, морквяний, капустяний, буряковий, томатний, баклажанний, кабачковий, квасолевий, гороховий, гарбузовий, динний, яблучний, грушевий, сливовий, вишневий, персиковий, абрикосовий, виноградний, лимонний, гранатовий, банановий, апельсиновий, мандариновий, ананасовий, порічковий, смородиновий, малиновий, ожиновий, полуничний, суничний, аґрусовий), дієслова (збирати, зривати, зрізати, висмикувати, викопувати).

Хід гри

Дорослий промовляє закличку:

Хлопчик Грайлик – трудівник,

Лінуватися не звик.

Добре він попрацював,

Гарний урожай зібрав.

(Ю. Рібцун)

Грайлинка теж не лінувалася. Вона з гордістю може сказати:

Я господиня!

городець я маю.

Тут виросла диня,

кавун поспіває.

Малі огірочки

сховались від мене:

присіли рядочком

під листя зелене.

А це солоденькі

стручечки гороху.

Підходьте швиденько,

усім дам потроху.

(Г. Чорнобицька)

Варіанти

1. Дорослий запитує, урожай яких овочів (фруктів) зібрав Пограйлик (Грайлинка).

Наприклад: Пограйлик зібрав урожай картоплі, помідорів, капусти.

2. Дорослий просить дитину пояснити, як збирають урожай кожного з овочів.

Наприклад: моркву висмикують, картоплю викопують, огірки зривають, капусту зрізають.

3. Дорослий пропонує дитині сказати, як називатиметься страва з овочів (фруктів).

Наприклад, сік: з яблук – яблучний, з моркви – морквяний, зі слив – сливовий, з груш – грушевий.

Смачні слова

Мета. Збагачувати словник. Вправляти в утворенні відносних прикметників та дієприкметників; у вживанні іменників в орудному відмінку однини та множини.

Словник: іменники (буряк, морква, картопля, цибуля, капуста, квасоля, петрушка, кріп, вода, сіль; яблука, груші, сливи, вишні, цукор, вода; мак, ягоди; борщ, суп, компот, вареники, пельмені, каша, варення; пиріжки, хліб, ватрушки, печиво, паска, калачі, пиріг, торт; м’ясо, перець; котлети, яєчня, битки, риба, млинці, оладки; огірки, помідори, гриби; баклажани, курка, качка; чай, кава), відносні прикметники (овочевий, фруктовий, м’ясний, рибний, грибний, молочний, житній, пшеничний), дієприкметники (смажений, варений, кип’ячений, тушкований, печений, фарширований, консервований, квашений), дієслова (варити, пекти, тушкувати, смажити, ліпити, консервувати, квасити, фарширувати, заварювати).

Попередня робота: спостереження за приготуванням страв, посильна допомога.

Хід гри

Дорослий читає вірш:

Кошеня компот варило,

Дуже лапки натомило.

Узяло відро води,

Солі вкинуло туди.

Цілих тридцять картоплин,

Капустину й п’ять морквин,

Іскришило залюбки

Два червоні буряки.

Добре все було, та от –

Вийшов… борщ, а не компот.

(Є. Железняков)

Запитання до дітей: Що хотіло зварити кошеня? А що вийшло? А чи знаєш ти, що потрібно для того, щоб зварити компот (борщ)?

Варіанти

  1. Дорослий пропонує дитині відповісти на питання: „Що варять? Що смажать? Що печуть? Що тушкують? Що ліплять? Що консервують? Що квасять? Що фарширують? Що заварюють?”.
  2. Дорослий пропонує дитині продовжити речення: „Рибу засмажили, отже вона яка? Воду закип’ятили, отже вона… Картоплю зварили, вона… Яблуко спекли, отже воно… Перець нафарширували, отже він… Помідори законсервували, отже він… Капусту заквасили, отже вона… М’ясо тушкували, отже воно…” .
  3. Дорослий запитує, як ми називаємо страви, якщо вони приготовлені з овочів (м’яса, риби, грибів, фруктів, молока).
  4. Дорослий пропонує дитині відповісти, з чим можна зробити пиріжки, вареники, пельмені.

Хто? Що? Для чого?

Мета. Збагачувати словник. Вправляти у вживанні іменників у знахідному, орудному, місцевому відмінках однини та множини.

Словник: іменники (аптека – аптекар, перукар – перукарня, бібліотека – бібліотекар, лікарня – лікар, пасіка – пасічник, каса – касир, море – моряк, пекарня – пекар, залізниця – залізничник, будівництво – будівельник, сад – садівник, комбайн – комбайнер, кран – кранівник, трактор – тракторист, космос – космонавт, літак – льотчик; вчителька, вихователь, швачка, продавець, кухар, токар, столяр, зварювальник, міліціонер, футболіст, художник, скрипаль, співак; ножиці, голка; ваги; каструля, ополоник; м’яч; фарби, пензлі; скрипка; лопата, молоток, сокира, пилка; верстат; кельма; жезл; шприц, термометр), дієслова (навчати, виховувати, шити, продавати, пекти, готувати, лікувати, будувати, зварювати, малювати, грати, співати).

Попередня робота: ознайомлення з професіями та окремими знаряддями праці.

Хід гри

Дорослий читає вірш, пропонує дитині назвати, як дівчинка допомагала матусі.

Кошенятко чеше вуса

Лапками двома.

На базар пішла матуся,

В хаті я сама.

Вмиюсь чисто, вмиюсь біло.

І тоді візмусь за діло.

Підмету гарненько в хаті.

Молока дам кошеняті.

Своє ліжко застелю,

Квіти в горщику поллю,

Заплету я кіски русі

І чекатиму матусі.

(А. М’ястківський)

А як ти допомагаєш мамі (таткові) вдома? Чим підмітаєш підлогу? Чим витираєш пил? Чим ріжеш салат? Чим чистиш взуття (одяг)?

Дорослий пропонує дітям закінчити віршовані рядки, назвавши предмет, який допомагає виконати ту чи іншу роботу.

Щоб город перекопати,

Треба взяти нам…

Щоб забить в стіну гвіздок,

Треба мати…

Щоби дрова нарубати,

Треба нам… мати.

А без чого жодне діло

Не кипіло, не горіло?

Без кмітливих і робочих,

До усяких справ охочих,

Здібних до усіх наук,

Двох твоїх умілих…

(Г. Малик)

Молодці, ви були уважними і нічого не переплутали. А ось хлопчик Вітя часто буває неуважний, а тому говорить всілякі небилиці.

Хоч про що спитаєш Вітю –

Знає він усе на світі!

Каже:

– Діти вчаться в полі,

А комбайн працює в школі! –

Каже він:

– Стрижуть в лікарні,

А лікують в перукарні!

А книжки беруть в аптеці,

Ліки – у бібліотеці! –

Сумніваюсь я, однак…

Може, це

Не зовсім так?

Може,

Діти вчаться в…,

А комбайн працює в…,

А лікуються в…,

А стрижуться в…,

Ліки всі беруть в…,

А книжки – в….

(Г. Малик)

Запитання до дітей: Хто навчає дітей у школі? Хто водить комбайн? Хто лікує людей? Хто працює в перукарні? Що робить аптекар (бібліотекар)?

Варіанти

1. Дорослий пропонує відповісти на питання „Хто де працює? Хто що робить?”.

Наприклад: Де працює продавець? – У магазині (супермаркеті). Що робить співак? – Співає.

2. Дорослий пропонує дитині відповісти, що потрібно людям різних професій.

Наприклад: Що потрібно столяру? – Рубанок, молоток, сокира, цвяхи, пилка.

3. Дорослий пропонує пригадати, хто чим працює.

Наприклад: Чим малює художник? – Фарбами, пензлем, олівцями.

Ми кравці-молодці

Мета. Збагачувати словник. Вправляти в узгодженні іменників з дієсловом у часі, з прикметником у роді, числі та відмінку; у словотворенні відносних прикметників.

Матеріал: силует плаття, вирізаний з кольорового паперу чи картону і розділений на частини (рукава, ліф, спідниця), деталі до нього, різні за кольором та величиною.

Словник: іменники (рукава, ліф, спідниця; манжети, кишені, комірець, пояс, ґудзики; ситець, льон, шовк, трикотаж, вовна), відносні прикметники (жовтий, синій, зелений, червоний; великий, маленький; ситцевий, лляний, шовковий, трикотажний, вовняний).

Попередня робота: бесіда про роботу кравця.

Хід гри

Дорослий пропонує дитині завітати до майстерні кравця і пошити красиве плаття.

Закличка-чистомовка:

Ця-ця-ця – майстерня кравця,

Ець-ець-ець – шиє плаття кравець.

Цю-цю-цю – плаття замовлю кравцю.

Ці-ці-ці – з тобою будем ми кравці.

(Ю. Рібцун)

Дорослий повідомляє дитині, що він буде закрійником і даватиме готові деталі для пошиття плаття.

Варіанти

1. Дитина „шиє” плаття і коментує свої дії. Дорослий запитує, що саме пришила дитина.

Наприклад: Я пришиваю ґудзики. Я пришив (-ла) комірець.

2. Дитина називає колір і величину деталей плаття.

Наприклад: Я пришиваю синій рукав. Я пришив (-ла) великі кишені.

3. Дорослий пропонує відповісти, як назвати плаття, пошите з певного матеріалу.

Наприклад: Якщо плаття пошите з шовку, то воно яке? – Шовкове.

Розумні долоньки

Мета. Формувати парадигму відмінювання іменників. Збагачувати словник.

Дорослий показує дитині свої руки, примовляючи:

Дві руки, дві,

Руки не малі.

Гарно вміють

працювати

Рученьки мої!

(Ю. Рібцун)

Бере руки дитини в свої, примовляючи:

Дві рученьки, дві,

Обидві малі.

Вміють гарно гратися

Рученьки твої.

(Ю. Рібцун)

Давай рученьками грати,

голівкою працювати.

(Ю. Рібцун)

Дитина одночасно з дорослим плеще в долоні. Дорослий дає дитині завдання, плеснувши своїми долонями по долонях дитини. Дитина „повертає” відповідь, плеснувши своїми долоньками по долонях дорослого.

Відповідь повинна бути однослівною.

Приблизний перелік запитань:

Чим миють руки? (водою, милом)

Чого у тебе немає? (зошита, ручки)

Кому ти подаруєш книгу (мамі, другу)

Кого можна побачити в зоопарку? (мавпу, слона)

На чому можна їздити? (на машині, санчатах)

Яких іграшок багато в магазині? (ляльок, м’ячів)

Кому ти даси їсти? (курчатам, кролям)

Що тобі купив тато? (цукерки, тістечка)

Чим ти любиш малювати? (фломастерами, олівцями)


Ми в зелений ліс підем

Мета. Збагачувати словник. Вправляти у вживанні іменників у родовому відмінку множини; в узгодженні іменників з прикметниками у роді, числі; у словотворенні відносних прикметників.

Матеріал: предметні картинки із зображенням дерев, їх плодів та листя.

Словник: іменники (береза, клен, липа, осика, дуб, верба, тополя, акація, горобина, каштан, сосна, ялина; сережки, шишки, ягоди, жолуді, каштани, крилатки, стручки), відносні прикметники (березовий, кленовий, липовий, осиковий, дубовий, вербовий, тополиний, горобиновий, каштановий, сосновий, ялиновий).

Хід гри

Дорослий пропонує дитині послухати закличку:

Настав листопад –

Обтрусив гайок

Зими рідний брат.

Тай пита діток:

– А де чий листок?

(Автор не визначений)

Дорослий, показуючи картинки, запитує у дітей: „Як назвати листок з каштана (осики, горобини)? (каштановий осиковий, горобиновий) Листя з клена? (кленове)”.

Варіанти

1. Дорослий пропонує дитині відповісти на питання: „Як називається ліс, де ростуть тільки сосни? Гай, де ростуть тільки берези (дуби)? Як назвати листок з каштана? Пух з тополі? Гілку верби (ялини)? Цвіт липи? Листя з клена?

2. Дорослий пропонує пригадати, що росте в лісі. Наприклад: В лісі ростуть… В лісі росте багато… (дерев, кущів, ягід, квітів, грибів Дорослий пропонує дитині назвати плоди дерев (сережки, шишки, ягоди, жолуді, каштани, крилатки, стручки).

Колобок

Мета. Збагачувати словник. Вправляти у словотворенні відносних та присвійних прикметників.

Матеріал: Колобок, предметні картинки із зображенням звірів.

Словник: іменники (заєць, вовк, лисиця, білка, їжак), відносні прикметники (косоокий, гострозубий, прудконогий, довгохвостий), присвійні прикметники (заячий, лисячий, вовчий, ведмежий, їжачий, білчин).

Хід гри

Дорослий читає закличку:

Колобок, рум’яний бік,

Він від діда й баби втік.

В ліс зелений покотився,

Із звірятами здружився.

І приніс він від звірят

Різні ігри для малят.

(Ю. Рібцун)

Дорослий пропонує відповісти на запитання: „Як ви гадаєте, яких звірят зустрів Колобок?”

Варіанти

1. Дорослий запитує у дитини: „Якщо у зайця косі очі, то він який? Якщо у вовка гострі зуби, то він який? Якщо у білки прудкі ноги, вона яка? Якщо у лисиці довгий хвіст, вона яка?”.

2. Дорослий пропонує дитині продовжити речення.

Наприклад: Хитра як… (лисиця) Злий як… (вовк) Колючий як… (їжак) Боязкий як… (заєць) Прудка як… (білочка).

3. Дорослий показує на картинці частину тіла тварини і запитує: „Чиї це лапи? Чий це хвіст? Чия це голова? Чиє це вухо? Чия це шубка?”.

4. Дорослий пропонує дитині пояснити, коли так кажуть: вовчий апетит, собачий холод, ведмежа послуга, заячий характер, лисяча натура?

Коли це буває?

Мета. Розвивати зв’язне мовлення.

Матеріали: символи на позначення пір року, намальовані або вирізані з паперу (сніжинка – зима, жовтий листочок – осінь, пролісок (підсніжник) – весна, ягідка (метелик) – літо).

Словник: іменники (зима – грудень, січень, лютий; весна – березень, квітень, травень, літо – червень, липень, серпень; осінь – вересень, жовтень, листопад), відносні прикметники (зимовий, весняний, літній, осінній; довгоочікуваний, веселий, сніжний, білий, холодний, злий, ранній, пізній, золотий, дощовий, спекотний, урожайний, багатий, щедрий).

Попередня робота: спостереження за сезонними змінами в природі.

Хід гри

Дорослий запитує: „Діти, яка зараз пора року? Які ще пори року ви знаєте? Я загадає загадки про пори року, а ви відгадайте їх”.

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає Лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма…

Яка пора, скажи?

(Зима)

(І. Січовик)

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить.

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Половіє жито.

Яка пора?

(Літо)

(І. Січовик)

В зеленім лісі побував

Якийсь художник – і поволі

Дерева перефарбував

У золотисто-жовтий колір.

– Ти хто такий? – я здивувавсь, –

Чому тебе не бачив досі?

– То придивися, – хтось озвавсь, –

І ти тоді побачиш… (осінь)

(І. Січовик)

Все у зелені довкола:

Пасовище, ліс і поле.

Мчать струмочки до ріки,

Ліплять гнізда ластівки.

І в сороки новина.

Сповіщає всіх вона:

– Наближається… (весна)

(І. Січовик)

Варіанти

1. Дорослий складає речення (вибирає з художніх творів), в якому наявні характерні ознаки тієї чи іншої пори року, дитина впізнає її.

Наприклад:

На деревах угорі повсідались снігурі. (Зима)

Проростай зерно з землі, вже вернулись журавлі. (Весна)

Золотисті листочки клена летять на землю. (Осінь)

Ой, як гарно на ріці, що в зеленій осоці! (Літо)

2. У дитини – знаки-символи. Дорослий називає одне чи два слова, яке найбільш характерне для певної пори року. Дитина показує відповідний знак.

Наприклад:

Замети, завірюха, мороз – сніжинка.

Листопад, гриби, дощі – листочок.

Шпаківні, бруньки, фіалка – пролісок (підсніжник).

Пляж, спека, море – ягідка (метелик).

3. Дорослий складає речення, замість прикметника вживає іменник – назву пори року. Дитина повторює речення, замінивши іменник прикметником.

Наприклад:

На вулиці йде осінь дощ. (Осінній)

Вже кілька днів стоїть літо спека. (Літня)

З’явилися перші весна квіти. (Весняні)

Зима день дуже короткий. (Зимовий)

4. Дорослий називає прикметник. Дитина повинна дібрати відповідний іменник, узгодивши його у роді, числі, відмінку.

Наприклад: зимовий… (ранок), зимова… (казка), зимове… (пальто), зимові… (свята); весняний… (день), весняна… (квітка), весняне… (сонечко), весняні… (струмки); літній… (відпочинок), літня… (спека), літнє… (плаття), літні… (розваги); осінній… (сад), осіння… (погода), осіннє… (листя), осінні… (дощі).

5. Дорослий називає ряд прикметників-характерних ознак, дитина – пору року. Ролі міняються.

6. Дорослий називає місяці, дитина – пору року. Ролі міняються.

Чи це так?

Мета. Збагачувати словник. Розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Словник: іменники-назви одягу, взуття, головних уборів, відносні прикметники (святковий, спортивний).

Попередня робота: бесіда про одяг.

Можливі варіанти тверджень:

Правильні твердження:

а) Взимку одягають теплі чобітки.

Малюки загорають в трусиках.

Від дощу захищає плащ.

б) В спортивних костюмах діти займаються спортом.

Перед сном Максимко одягає піжаму.

Допомагаючи мамі на кухні, Леся завжди одягає фартушок.

Одягнувши теплі куртки, шапочки та рукавички діти пішли спускатися з гірки на санчатах.

Невірні твердження:

а) В шубі влітку холодно.

Взимку одягають сандалики.

Восени носять легкі сарафанчики.

Взимку жарко в трусиках і майці.

б) Припікало сонце і Костик одяг хутряну шапку.

Діти в майках та трусиках каталися на ковзанах.

Ваня вдяг спідничку і пішов з друзями грати у футбол.

Катруся одягла святкове плаття і пішла на город допомагати бабусі полоти грядки.

В легкому сарафанчику і вовняних рукавичках Марійка на лужку ловила метеликів.

Ілюстративний матеріал:

Untitled-16

Хід гри

Розповідь дорослого: „Сьогодні мені хотілося б розкрити тобі невеличку таємницю: я знаю одне чарівне слово. Хочеш дізнатися, яке? Це слово – трік-трак! Давай із цим словом пограємо”.

Варіанти

1. Дорослий пропонує дитині послухати твердження, потім говорить: Трік-трак! Чи це так? Дитина повинна відповісти: Трік-трак! Це не так! (якщо твердження невірне) або Трік-трак! Саме так! (якщо воно вірне).

Наприклад:

Дорослий: Наталочка одягла шубку і пішла на пляж. Трік-трак! Чи це так?

Дитина: Трік-трак! Це не так!

2. Дорослий запитує: Трік-трак! Чи це так? А як? Дитина повинна пояснити, чому твердження є невірним, і сказати, як саме повинно бути.

Додаткові ключові слова: Юлія Рібцун, дитина, діти, дизонтогенез, порушення / дефекти мовлення (мовленнєвого розвитку), логопедія, логопед, діагностика, корекція, логопедична робота / допомога.

Дополнительные ключевые слова: Юлия Рибцун, ребенок, дети, дизонтогенез, нарушения / дефекты речи (речевого развития), логопедия, логопед, диагностика, коррекция, логопедическая работа / помощь.

Additional key words: Julia Rybtsun, child, children, dysontogenesis, articulation disorders, logopedia, logopaedist, diagnostics, correction, logopedic assistance.

Zusätzliche Stichworte: Julia Ribzun, das Kind, der Kinder, der Dysontogenese, der Sprachfehlet, die Logopädie, der Logopäde, die Diagnostik, die Korrektion, logopädische Hilfe.

Les mots-cle complémentaire: Julie Ribsune, enfant, enfants, dysontogénésis, allolalies, logopédie, orthophoniste, diagnostic, correction, assistance logopedique.

При цитировании ссылка на сайт www.logoped.in.ua и автора материалов
Юлию Рибцун обязательна.

Вгору