Как нам нужно всем поступать, чтоб дружить с природой

© Рібцун О. Г. Як нам треба всім чинити, щоб з природою дружити. Дидактична гра для старших дошкільнят / Ольга Рібцун // Палітра педагога. – 2005. – № 2. С. 17–21

 

ЯК НАМ ТРЕБА ВСІМ ЧИНИТИ, ЩОБ З ПРИРОДОЮ ДРУЖИТИ

Дидактична гра для старших дошкільнят

Будь-якої пори року – взимку чи навесні, влітку чи восени – дітвора охоче й залюбки спілкується з природою. Дорослі мають пам’ятати, що спілкування з нею не лише дає втіху, а й містить у собі певну небезпеку. Саме тому так важливо вчасно ознайомити дітей із правилами безпечної поведінки, враховуючи сезонні чинники. Вихователь-методист Ольга РІБЦУН (ДНЗ № 611 м. Києва) пропонує дидактичну гру, яка допоможе педагогам зробити уроки безпечної поведінки корисними та цікавими для їхніх вихованців. Проводиться з парною кількістю дітей.

Мета: закріпити знання дітей про безпеку життєдіяльності у природному середовищі, пов’язану із сезонними змінами; про пори року та їх характерні ознаки; активізувати словник прикметниками та дієсловами; розвивати зв’язне мовлення, зорову увагу, елементи логічного мислення (аналіз, порівняння, класифікацію), уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати дбайливе ставлення до природи та до власного здоров’я.

Обладнання: 4 великі картки-розгортки різних кольорів відповідно оформлені за порами року (біла – зима, синя – весна, зелена – літо, жовта – осінь), кожна картка згинається вдвоє. На лівій половині наклеєний аркуш із зеленою рамкою (там будуть розташовані сюжетні картинки із зображенням того, що можна робити дітям цієї пори року); на правій – аркуші з червоною рамкою (для сюжетних картинок із зображенням дій, які можна зашкодити здоров’ю). Сюжетні картинки (всього їх 32) – по 8 для кожної пори року.

Хід гри

Варіант 1. Педагог почергово (врозсип) показує дітям сюжетні картинки. Дитина називає зображену пору року і, якщо відповідь правильна, отримує картинку. Якщо вона правильно не назвала пору року, то пропускає хід. Виграє той, у кого збереться найбільше картинок.

im15

Варіант 2. Педагог почергово показує дітям сюжетні картинки. Дитина визначає пору року і складає за картинкою просте речення.

Варіант 3. У грі використовуються і великі картки. Педагог складає просте речення за картинкою, підкреслюючи, що можна робити, а чого – ні. Діти визначають пору року і викладають картинки на рамкова них картках (дозволені дії – зелена рамка, шкідливі для здоров’я – червона). Виграє той, хто швидко і правильно заповнить своє ігрове поле.

Варіант 4. Педагог почергово показує дітям сюжетні картинки. Діти складають за ними прості речення, називають пору року і визначають, чи можна виконувати зображувану дію чи ні. Виграє той, хто швидко і правильно заповнить своє ігрове поле.

Варіант 5. Педагог почергово показує дітям сюжетні картинки. Діти придумують складнопідрядні речення, встановлюючи причинно-наслідкові зв’язки, обґрунтовують твердження щодо шкідливості для здоров’я зображеної дії. Виграє той. Хто швидко і правильно заповнить своє ігрове поле.

im16

im17im18

im19

 

Додаткові ключові слова: дитина, діти, дизонтогенез, порушення / дефекти мовлення (мовленнєвого розвитку), логопедія, логопед, діагностика, корекція, логопедична робота / допомога.

Дополнительные ключевые слова: ребенок, дети, дизонтогенез, нарушения / дефекты речи (речевого развития), логопедия, логопед, диагностика, коррекция, логопедическая работа / помощь.

Вгору