© Рібцун Ю. В. Комахи та квіти : мовно-рухл. гра / Юлія Рібцун // Дошкіл. виховання. – 2000. – № 8. – С. 24
КОМАХИ ТА КВІТИ
Юлія Рібцун
Ця мовно-рухлива гра з використанням атрибутів-зображень знадобиться в роботі з дошкільнятами масових груп, а також із тими дітьми, які мають діагноз ЗНМ, ФФНМ, НЗНМ та заїкання. Проводити її можна фронтально і підгрупами.
Мета: формувати фонематичне сприймання на основі впізнавання та розрізнення природних звуків (немовленнєвих). Вправляти дітей у поєднанні прийменників із іменниками у знахідному відмінку та у правильному вживанні іменників у родовому відмінку однини. Закріпити назви кольорів. Збагачувати словник. Розвивати загальну моторику, слухову увагу, просторове орієнтування, зв’язне мовлення, творчу уяву. Виховувати швидкість реакції.
Обладнання: картонні круги-нагруднички діаметром 20 см на мотузочках (щоб вішати на шию) із зображенням комах: бджола, комар, жук; такі самі круги із зображенням квітів (реальних та абстрактних) різного кольору.
Хід гри
Варіант 1.
Розповідь логопеда: „Діти, я запрошую прогулятися на зелений лужок. Гляньте, як багато тут барвистих квітів!” (На підлозі розкладені круги із зображенням квітів). Якого вони кольору? Як можна сказати про ці квіти? (Яскраві, пахучі, красиві, запашні). Сюди прилітають різні комахи. Вони гойдаються на пелюстках, п’ють із квітів смачний нектар і співають пісеньки. Як співає бджілка? (Дж-дж-дж). А комарик? (З-з-з). А жучок? (Ж-ж-ж). Давайте уявимо, що всі ми комахи, й полетимо на лужок. (Діти за бажанням стають комариками, бджілками, жучками. Логопед або вихователь допомагає їм одягти нагруднички). Спочатку я прокажу віршик, і він вам підкаже, хто саме полетить на лужок і на яку квіточку сяде. Але не забувайте, коли летітимете, співати свою пісеньку. Ану:
Комарики веселі
На луг полетіли.
На червону квіточку
Комарики сіли.
(Ю. Рібцун)
Діти-комарики, співаючи свою пісеньку, летять до червоної квітки і присідають навколо неї. Далі логопед повторює віршик, змінюючи назви комах та кольорів.
Варіант 2.
У віршику щоразу зазначається назва квітки.
Варіант 3.
На підлозі розкладені зображення садових, лугових та лісових квітів.
Логопед співає:
Садівниця бджілонька
За медом летіла,
На пахучу квіточку
Ця бджілонька сіла.
(Ю. Рібцун)
Дитина-бджілка, прилетівши, присідає біля якоїсь квітки, називає її, каже, де вона росте.
Варіант 4.
Діти-комахи вільно літають над квітучою галявиною, розглядають квіти, запам’ятовують їх. Логопед говорить:
Чорна хмара насувається,
Дощик починається!
(Ю. Рібцун)
Діти присідають, затуляють долоньками очі. Логопед забирає якусь одну квітку і дає сигнал: „Сонечко визирнуло!” Діти визначають, якої квітки не стало.
Варіант 5.
Бджілка (комарик, жук) вилітає на галявинку, облітає її і розповідає про якусь квітку. Інші гравці визначають, на яку квіточку хоче сісти бджілка.
Додаткові ключові слова: Юлія Рібцун, дитина, діти, дизонтогенез, порушення / дефекти мовлення (мовленнєвого розвитку), логопедія, логопед, діагностика, корекція, логопедична робота / допомога.
Дополнительные ключевые слова: Юлия Рибцун, ребенок, дети, дизонтогенез, нарушения / дефекты речи (речевого развития), логопедия, логопед, диагностика, коррекция, логопедическая работа / помощь.
Additional key words: Julia Rybtsun, child, children, dysontogenesis, articulation disorders, logopedia, logopaedist, diagnostics, correction, logopedic assistance.
Zusätzliche Stichworte: Julia Ribzun, das Kind, der Kinder, der Dysontogenese, der Sprachfehlet, die Logopädie, der Logopäde, die Diagnostik, die Korrektion, logopädische Hilfe.
Les mots-cle complémentaire: Julie Ribsune, enfant, enfants, dysontogénésis, allolalies, logopédie, orthophoniste, diagnostic, correction, assistance logopedique.
При цитировании ссылка на сайт www.logoped.in.ua и автора материалов
Юлию Рибцун обязательна.